субота, 26. новембар 2016.

SVI SMO SE BORILI ZA MALOG DIMITRIJA Prištinski anesteziolog Muharem Morina pomogao u spasavanju bebe



Muharem Morina (48), anesteziolog iz Prištine, spasao je sa pripadnicima Kfora malog Dimitrija Nedeljkovića, koji je zbog infekcije srca helikopterom Kfora hitno prebačen u Beograd.

Kako su roditelji dečaka koji je sa dvadeset dana zadobio infekciju srca kazali, Morina je bio jedini anesteziolog u Prištini koji je prihvatio da bude u helikopteru prilikom prevoza njihovog jedinca. Muharem Morina ispričao je za "Blic" šta se sve događalo u ponedeljak, kada je započela drama oko leta za Beograd.

- Poslednjih 10 godina radim kao anesteziolog. Pedesetak puta sam išao sanitetskim kolima za Beograd ili Niš kada su u pitanju bili životi Albanaca, dok sam šest puta išao sa Srbima. Međutim, ovo mi je bio prvi put da idem helikopterom. Uz to, pacijent je bila beba od dvadesetak dana - objašnjava Morina.

Kako kaže, uvek prihvata da prati pacijente kako bi nastavili lečenje u Beogradu.

- Dimitrijevi roditelji došli su kod mene i zamolili me da pratim njihovog sina. Iako me je u prvu ruku bilo strah od leta helikopterom, prihvatio sam molbu. Uzeo sam mišljenje neonatologa u Prištini o prevozu mališana i uputio se u Beograd - priseća se on.

    Sve vreme sam bio fokusiran na mališana jer u helikopteru u kojem smo bili nije bilo struje. Američki helikopter ima drugačije utičnice, pa nismo mogli da uključimo inkubator
    Muharem Morina, anesteziolog iz Prištine

Morina kaže da na nebu nije bilo vremena za strah, te i da je sve vreme razmišljao o zdravlju Dimitrija.



- Meni nije bitno koje je nacionalnosti moj pacijent. Sve vreme sam bio fokusiran na mališana jer u helikopteru u kojem smo bili nije bilo struje. Američki helikopter ima drugačije utičnice, pa nismo mogli da uključimo inkubator - seća se Morina.

Mali Dimitrije došao je u Beograd sa isključenim inkubatorom, a Morina je sve vreme brinuo o njegovoj temperaturi.

- Let do Beograda trajao je sat. U helikopteru su bili četiri člana posade, medicinska sestra, majka dečaka i ja. Dimitriju sam pre leta dao paracetamol za smanjenje temperature i proveravao svako malo, kako njegovu temperaturu, tako i onu u inkubatoru - priča Morina.

Dečaku je, kako kaže, stanje bilo stabilno, a na trenutke se činilo da mu je na visini bolje nego što je bilo u bolnici.

- Njegova majka Kosovka Milovanović bila je s nama u helikopteru. Izgledala je smireno, ali je često zapitkivala kako je njen sin - kaže Morina.

Dimitrije je bezbedno stigao na Institut za majku i dete. Kako nam je ispričao Morina, juče mu je odatle stigao video sa malim Dimitrijem.

- Primio sam video od porodice dečaka. Vidi se kako Dimitrije pomera ručice i da je dobro. Verujem da će ubrzo ozdraviti - naglašava hrabri i humani anesteziolog.

Dimitrije stabilno

Stanje Dimitrija Nedeljkovića sada je stabilno, a kako "Blic" nezvanično saznaje, dečak je skinut sa aparata za disanje.

- Sve mu je bolje. Nama je sada najbitnije stanje deteta i ništa drugo - kazao je Stefan Nedeljković, otac mališana.

Barbacini: Saradnja sa Srbijom

- Pored medicinskog osoblja u helikopteru sa bebom je bila i majka. Leteli smo nešto više od sat i sve je prošlo kako smo isplanirali. Možemo da kažemo da smo bili uspešni na više polja: prvo, bezbedno smo prevezli bebu, a drugo, i ništa manje značajno, dokazali smo da Kfor i Srbija mogu zajedno da sarađuju - kaže Maks Andre Barbacini iz Kfora i dodaje da je Kfor prvi put učestvovao u prevozu pacijenta sa Kosova u Beograd.

(blic.rs)

Нема коментара:

Постави коментар