понедељак, 15. мај 2017.

RATNI DRUGOVI I DALJE NA OKUPU Rat je ubio Jugoslaviju, ali smo ostali porodica!

Povodom proslave 30. godina od završetka Srednje vojne škole i Dana bezbednosti SFRJ u Beogradu se okupila družina iz vojske sa prostora bivše Jugoslavije. Ratovi su ih privremeno razdvojili, ali oni su uspeli ponovo da se sretnu uz nadu da će, kako kroz šalu kažu, doživeti i šezdesetogodišnjicu mature.



Predrag Milisavljević penzionisani oficir VS, kaže za “Alo!“ da je ponosan što su on i njegovi klasići pored svih dešavanja na prostorima SFRJ ostali isti.

- Pitomci SVS Sarajevo nekad, a danas rasuti svuda po svetu, odrasli ljudi. Nažalost zbog svih desavanja mnogi danas nisu u stroju ali su i dalje u našim srcima. Ovaj skup je dokaz da posle tri decenije bratstvo i jedinstvo nije izgubljeno - ističe Milisavljević.

Pukovnik u penziji Radomir Rodić smatra da sada kada pogleda unazad do rata nikada nije ni trebalo da dođe.

- Država u kojoj smo živeli bila je skladna i u njoj su svi mogli da žive zajedno. Međutim politika i uticaj stranih interesa doveo je do toga. Dovoljno je da se zapali jedno bure baruta i da se ta vatra proširi. Mada Jugoslavija još nije umrla bar ne u srcima onih ljudi koji su se u to vreme školovali, koji su tada radili i pripremali se da je brane. Iako nas je rat razdvojio, mi smo ostali jedna porodica - nostalgično priča Rodić.


Da rat nije smeo da se desi slaže se i Murati Bezat, podoficir u penziji, rodom sa Kosova.



- Rat nije trebao da se desi ali jeste i svi moji klasići misle isto kao i ja. Želeli smo da ostane Jugoslavija. Ova ljubav iz školskih dana i dalje traje, bez obzira što se sa nekim nisam video 30 godina to je isto ostalo. Igrom slučaja ostao sam ovde, ovo je moja država i najviše je volim. Ne stidim se toga gde sam ostao i ne stidim se ovih ljudi, a ni oni mene. Istina je da ja volim Srbiju i kraj - kaže Murati.

Cane Apostolovski koji je radio u JNA, a zatim i u makednoskoj armiji ne želi da se seća ratova iz devedesetih godina.

- Toliko sam zadovoljan našom Jugom, da kada me neko pita šta mislim o ratovima iz tog vremena nestanu mi reči. Ne verujem šta se desilo. - zabrinuto ističe Apostolovski.

Marko Gričnik iz Maribora, vodnik prve klase koji je upravo zbog rata napustio vojsku 1991. i zaposlio se u policiji smatra da je glupost sve što se dogodilo devedestih.

- To je učinila politika koju ja ni sada ne odobravam, nema veze čija je. Bivša Juga se raspala žalosno. Ja samo dao otkaz u vojsci tada, jer nisam hteo da se borim protiv svojih ljudi - završava Gričnik.

(alo.rs)

Нема коментара:

Постави коментар